lørdag 1. desember 2012

Vanuatu

I hele oktober var vi på Vanuatu som er noen øyer som ligger ute i Stillehavet mellom Fiji og Australia. Vi bodde i et lite hus som lå helt nede ved havet. Rett utenfor var det et lite korallrev som vi snorklet på nesten hver dag og vi badet masse.

Noe av det mest spennende jeg gjorde på Vanuatu var å snorkle med haier og skilpadder :-) Det er helt sant - vi snorklet alle tre i to små bassenger der det var ordentlige haier. Jeg synes det var litt skummelt, men mamma og pappa var der med meg og de fortalte at haiene nok var litt redde for oss også.... Det var hvittippede revhaier.

En annen ting jeg synes var gøy på Vanuatu var å sende post fra undervannspostkontoret! Det var et lite postkontor som man måtte snorkle ut til og så dykke ned ca 2 meter for å levere posten. Det var veldig morsomt. I nærheten av postkontoret var det også vannleker som man kunne klatre på og hoppeslott som jeg lekte på.

På andre siden av vannet der vi bodde var en øy som het Ifira og barna derfra tok ofte båt over til stranda der huset vårt lå. Noen ganger lekte jeg sisten med dem - det heter tag på engelsk som de fleste snakket og leelo på språket de snakker på Vanuatu. Noen ganger ble også de voksne med :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar